תוכן עניינים המשק הישראלי יציב מאוד והכלכלה החזקה זוכה לשבחים מקיר לקיר אצל כל המומחים והאנליסטים, כמו גם בקרב מומחי חברות הדירוג. יש בישראל יזמים
דף הבית > קידום אתרים בערבית
בשנים האחרונות יש פריחה ביחסי מדינת ישראל עם מדינות ערב שונות, ומאז הקמת המדינה יחסים אלו יודעים עליות וירידות. כיום, יש לישראל קשרים מיוחדים עם איחוד האמירויות, מצרים, ירדן, מרוקו ומדינות נוספות, לכן יש הזדמנות לבעלי עסקים ולארגונים גדולים ומובילים למנף את העסק שלהם ולחדור לשווקים חדשים בעולם הערבי. אחת הדרכים היעילות ביותר לכניסה לשווקים הבינלאומיים החדשים במדינות ערב היא באמצעות קידום אתרים בערבית, אך נדרש ידע וניסיון רב כדי להצליח במשימה זו.
חשוב לזכור כי בישראל חיים יהודים לצד ערבים, ועל פי נתוני הלמ"ס אוכלוסיית המדינה כוללת כ-2 מיליון ערבים המהווים כ-21% מכלל האוכלוסייה. ערביי ישראל יוצרים קהילה רב תרבותית ומגוונת מאוד מבחינה אתנית, רובם מחפשים מידע ורוכשים מוצרים רק באתרים ייעודיים בשפה הערבית. כדי שלא לפספס מכירות במגזר הערבי בארץ, מומלץ לבעלי עסקים לבחור חברת דיגיטל המתמחה בקידום אורגני, בניית אתרים בשפה ערבית, שיווק בדיגיטל וניהול מוניטין ברשת.
המומחים של חברת PremiumSEO הכינו עבורנו מדריך בנושא קידום אתרים בערבית, אנו מתמחים בנושא ונשמח להעניק גם לכם שירות מקצועי הכולל מעטפת פתרונות רחבה תחת קורת גג אחת.
אנחנו "תופרים" חליפה בהתאמה אישית לכל לקוח, השירות שלנו כולל תכנון אסטרטגיה שיווקית בהתאמה למטרות ויעדים העסקיים של הלקוח, כלומר שלכם. פיתחנו מודל עבודה חדשני המאפשר לנו בעזרת שיטות וטכניקות מתקדמות, בשילוב כלים טכנולוגיים, ובהם כלי אוטומציה שיווקית, לחדור היטב לשווקים בינלאומיים חדשים בארצות ערב ובקרב ערביי ישראל. בעזרתנו תוכלו להפוך למותג בינלאומי מצליח בקרב דוברי השפה הערבית בארץ וברחבי העולם.
כאשר אנחנו מדברים על קידום אתרים בשפה הערבית עלינו להתייחס לשני תחומים נפרדים:
קידום אתר בערבית בישראל – קידום אתר בשפה הערבית המיועד לתושבי המדינה ששפת אימם היא ערבית נועד לאפשר לעסקים ולארגונים לקבל חשיפה רחבה, לייצר לידים איכותיים ולהגדיל מכירות במגזר הערבי. באופן כללי, ההתמקדות היא בקידום האתר בגוגל, ניהול קמפיינים (פרסום ממומן) במנועי חיפוש ובמדיה החברתית, והמטרה היא חשיפה רחבה, טראפיק גבוה לאתר, יצירת לידים, שיפור יחס המרה ובניית מותג מנצח המוכר במגזר הערבי המקומי.
קידום אתרים במדינות ערב – קידום אתרים בינלאומי המתמקד במדינות ערב, זהו פרויקט מורכב מאחר שיש לבצע אופטימיזציה מעמיקה ויסודית לקידום האתר בערבית, תוך התייחסות נכונה למאפייני קהל היעד ותוך התחשבות בתרבות ובמסורת המקומית בכל מדינה. חשוב לציין כי מדינות ערב שונות מאוד זו מזו, יש להתאים את המסרים השיווקיים בהתאם לסלנג, לתרבות, למנהגים המקומיים ולטרנדים העכשוויים בכל מדינה ערבית.
על פי סקר של הלמ"ס אשר התפרסם בשנת 2021 עולה כי ערביי ישראל משתמשים ברשת האינטרנט כמו שאר תושבי המדינה, למעט החרדים. ערביי ישראל התמכרו לאינטרנט בדיוק כמו חילונים ודתיים, הם מבלים ברשתות החברתיות, מחפשים מידע בגוגל בערבית, גולשים באתרים שונים, רוכשים מוצרים באתרי מכירות שונים ועוד. לכן, כדי שלא לפספס מכירות לחברה הערבית בארץ ובארצות ערב, הגיע הזמן לפנות אלינו, ואנחנו נסייע לכם לקבל חשיפה רחבה וממוקדת במגזר הערבי ובמדינות ערב הרלוונטיות עבורכם.
כדאי לדעת כי השימוש באינטרנט בכל מדינות המזרח התיכון ובכל המדינות במפרץ הפרסי הולך וגובר עם השנים. למעשה, שוק האינטרנט בעולם הערבי מצביע על גידול מואץ במספר המשתמשים דוברי השפה הערבית, אך זהו שוק בעל מאפיינים ייחודיים. כך לדוגמה, רוב הערבים גולשים באינטרנט רק באמצעות הטלפון הנייד שלהם, ורוב הגולשים הערבים הם גברים, חלקם בעלי תארים אקדמיים, ורובם מוסלמים.
כדי לבצע קידום אורגני ופרסום ממומן לריכוזי האוכלוסייה במדינות ערב, יש לערוך מחקר שוק מעמיק כדי לאפיין את קהלי המטרה, להתאים את השפה למנהגי המקום, למסורת ולתרבות הייחודית, וחשוב לזכור כי בשפה הערבית יש ניבים רבים, לכן אין אפשרות לבנות אתר אחד שיתאים לקידום העסק ולחשיפתו בכל ארצות ערב.
אוכלוסיית ארצות ערב מונה כיום כ-450 מיליון אנשים, ורוב תושבי מדינות ערב הם מוסלמים, אך קיים גם מיעוט של נוצרים, דרוזים, בהאים ועוד. עסקים וארגונים בישראל אינם יכולים להתעלם מהשווקים המתעוררים בארצות ערב, במיוחד כיום לאחר הסכמי אברהם והסכמי נורמליזציה נוספים שמדינת ישראל חתמה עם מדינות שונות במפרץ הפרסי ובאזור הים התיכון.
בנוסף לזאת, עסקים וארגונים מקומיים בארץ אינם יכולים להתעלם מכוח הקנייה של ערביי ישראל. לכן, כדי להגדיל מכירות ולכבוש יעדים עסקיים ושווקים חדשים, מומלץ להשקיע בקידום אתרים בערבית ובניהול קמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות השונות, בראשן פייסבוק ואינסטגרם.
בהקשר לערביי ישראל כדאי להתייחס לסקר שנערך לאחרונה על ידי איגוד האינטרנט הישראלי. הסקר מוכיח כי רוב אתרי האינטרנט הרשמיים של מדינת ישראל אינם מונגשים לאזרחי המדינה ששפת אימם היא ערבית. היעדר הנגישות של אתרי הממשלה מגדיל פערים בחברה הישראלית, וברוב האתרים של היחידות והמחלקות הממשלתיות השונות אין כל תוכן בערבית, ובמיעוט אתרים ניתן למצוא תכנים שתורגמו לערבית.
המצב דומה גם באתרים של חברות וארגונים פרטיים וציבוריים. היעדר תוכן בערבית פוגע בביצועי העסקים מאחר והם מתקשים להעביר מסרים שיווקיים ולספק מידע לדוברי השפה, ולא ניתן להתעלם סתם כך מחמישית מתושבי המדינה. בארגונים ובעסקים גדולים ומובילים כבר הבינו כי עליהם לספק מידע ותכנים איכותיים גם בשפה הערבית, וכיום לאחר הסכמי הנורמליזציה עם חלק מארצות ערב, עסקים מעוניינים להגדיל את הפעילות העסקית שלהם בשווקים החדשים שנפתחו בפניהם.
בעזרת מומחים לקידום אתרים ניתן להשיג חשיפה גדולה לעסק או לארגון, לייצר טראפיק משמעותי לאתר הכתוב בשפה הערבית, לקבל לידים איכותיים באמצעותם קל לשפר יחס המרה, להעביר מסרים שיווקיים מדויקים ומותאמים למאפייני קהל היעד בכל מדינה ומדינה ערבית ובקרב ערביי ישראל, וקידום האתר מאפשר לעסק שלכם להפוך למותג מוכר ופופולרי בקרב ערבים בארץ ומכל העולם.
חשוב לציין כי היקפי השימוש ברשת האינטרנט בארצות ערב מתפתחים בשנים האחרונות בקצב מהיר מאוד. זה הזמן להתחיל בקידום האתר שלכם בערבית כדי לכבוש יעדים חדשים ולהגדיל את הפעילות העסקית שלכם, כך תוכלו ליהנות מיתרונות על פני המתחרים, ומכאן הדרך קצרה להצלחה משמעותית בעסק.
• קידום אתרים אורגני SEO הוא הכלי היעיל ביותר לחשיפה רחבה מקומית או גלובלית.
• קידום אתר בערבית מאפשר לעסק או לארגון להעביר מסרים שיווקיים מונגשים ומותאמים לתושבי ארצות ערב ובקרב ערביי ישראל.
• היקפי השימוש באינטרנט בקרב תושבי ארצות ערב מתפתח בקצב מואץ, זה הזמן הנכון לחדור לשווקים החדשים שמתעוררים ומתפתחים במהירות.
• קל יחסית לקדם אתר בערבית בגלל שהתחרות על מילות המפתח נמוכה, לכן ניתן לראות תוצאות תוך זמן קצר.
• יצירת טראפיק גבוה לאתר של דוברי השפה הערבית בארץ וברחבי העולם.
• הנגשת האתר לדוברי השפה הערבית מגבירה את קצב המכירות בבית העסק.
• ניהול קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם לדוברי השפה הערבית, כלומר מתאימים את הקמפיין לשפות נוספות כדי שלא לפספס קהלי יעד ומכירות. רוב הערבים מחזיקים בפרופיל ופעילים מאוד ברשתות החברתיות הפופולריות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק ועוד.
• קידום אורגני של אתר בשפה הערבית מבטיח יתרון משמעותי על פני המתחרים.
• שיפור משמעותי של יחס ההמרה.
• יצירת נכס דיגיטלי בעל ערך ושווי רב.
• דירוג גבוה בדף התוצאות הראשון של גוגל מבטיח טראפיק גבוה ולידים איכותיים יותר.
יש לציין כי התחרות בשפה הערבית על המקומות הראשונים בדפי התוצאות של גוגל היא עדיין נמוכה, אך השוק מתחיל להתעורר וכדאי לנצל את הזמן ולהשקיע כבר עכשיו בקידום בערבית כדי להטביע חותם, לנצח את המתחרים ולהגדיל את הפעילות העסקית בקרב ערביי ישראל ודוברי השפה הערבית במדינות המפרץ ובשאר ארצות ערב.המומחים של חברת PremiumSEO מכוונים את פעולות ה-SEO והפרסום באינטרנט לשלושה קהלי יעד מרכזיים: ערביי ישראל (חשוב לזכור כי חמישית מתושבי המדינה הם ערבים), תושבי ארצות ערב (לרבות איחוד האמירויות, מצרים, מרוקו וכו'), דוברי השפה הערבית בכל העולם.
כאשר מפרסמים ומקדמים אתר בערבית לקהל הערבי במדינת ישראל, יש לבצע קידום לוקאלי בגלל הפריסה הרחבה של יישובי הערבים ברחבי הארץ, ובדרך כלל משקיעים תקציב גדול בקמפיינים ממומנים בגוגל, בפרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם, מעלים סרטונים (בערבית) לערוץ יוטיוב, וכיום אפשר לשלב גם פעולות שיווקיות בטיקטוק וברשתות חברתיות נוספות.
קידום אתרים בשפה הערבית, כמו גם שיווק דיגיטלי, המיועד לחשיפה רחבה ולהשגת לידים איכותיים מארצות ערב נחשב למורכב מאוד. יחד עם זאת, תחום ה-SEO פחות מפותח בארצות ערב, לכן יש לנו יתרון משמעותי בהשוואה ליכולות ולידע שיש אצל חברות פרסום מקומיות במדינות ערב. אגב, אנחנו משתפים פעולה עם חברות קידום בינלאומיות, לרבות חברות SEO היושבות באיחוד האמירויות ובארצות ערב אחרות.
באופן כללי, חברת קידום אתרים בגוגל המתמחה בקידום אתרים בשפות זרות כמו ערבית ואנגלית יכולה לסייע לכם להשיג את המטרות הבאות:
• חשיפה גבוהה וממוקדת בקרב דוברי השפה הערבית בארץ וברחבי העולם.
• קידום אתרים ברשת המתמקד בדוברי השפה הערבית מבטיח נראות גבוהה לעסק שלכם.
• הנגשת האתר לדוברי השפה הערבית.
• כניסה לשווקים חדשים בארצות ערב.
• מימוש יעדים עסקיים וקידום הפעילות העסקית שלכם בקרב ערביי ישראל ותושבי ארצות ערב.
• יצירת קשרים מסחריים עם לקוחות, חברות וספקים בארצות ערב.
• שיפור יחס המרה.
• פרסום ממומן המיועד לדוברי השפה הערבית.
• ניהול מוניטין ברשת האינטרנט בארץ ובעולם הערבי.
• שיווק במדיה החברתית לדוברי השפה הערבית.
מומלץ להשאיר פעולות כמו קידום אתרים בערבית למומחים שלנו מאחר ויש מעט מאוד אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון בנושא זה. נכון, כלי הקידום והפרסום הממומן זהים, אך כדי להצליח בקידום האתר בארצות ערב ועל מנת להשיג לידים איכותיים מערביי ישראל, יש לערוך מחקרים מעמיקים ומקיפים כדי ללמוד ולהכיר את התרבות המקומית בכל מדינה ערבית, ויש להכיר גם את הניואנסים הקטנים והסלנג המקומי בקרב תושבי ארצות ערב.
כך לדוגמה, בעת קידום אתר בערבית חשוב לזכור כי החברה הערבית המסורתית נבדלת ושונה מהחברה הישראלית, הן מבחינת תרבות והן מבחינת צרכנות, דת והרגלי גלישה ברשת. ההבדלים העיקריים הם:
• בחברה הערבית ניתן דגש רב על מותגים, לכן אחת ממטרות ה-SEO היא למתג את העסק ולהפוך אותו למותג מוכר ומצליח.
• ערבים מעדיפים לרכוש מוצרים המעידים על סטטוס גבוה ויוקרתי.
• בתרבות הערבית נהוג להתמקח על מחירים, וכדאי לזכור זאת כאשר מנהלים מו"מ או מפעילים אתר איקומרס בערבית.
• ממוצע הגילים של המשתמשים באינטרנט בעולם הערבי עומד על 28, כלומר יש להתמקד בשכבת גיל זו כאשר מנהלים קמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות.
• כ-95% מהטראפיק של דוברי השפה הערבית מגיע מהטלפון הנייד, לכן חשוב לבנות אתר רספונסיבי ולבצע אופטימיזציה להתאמת האתר למובייל.
• בתחומים רבים כמעט ואין תחרות בגוגל בערבית, על כן ניתן להתמקם בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש תוך זמן קצר יחסית.
• יש לבצע קידום לוקאלי בארצות ערב ולהתייחס להבדלי שפה, תרבות, דת, רגולציה ועוד.
כדי לקדם אתר בערבית אנחנו נוקטים בין היתר בפעולות ובשיטות הבאות:
תכנון אסטרטגיה דיגיטלית ושיווקית – כדי להשיג את מטרות הקידום של אתרים בערבית יש לגבש אסטרטגיה דיגיטלית מקיפה ומותאמת לקהלי היעד. יש לבצע מחקרי שוק ומתחרים, עדיף בעזרת חברות מקומיות המתמחות בכך בארצות ערב, ואנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח בהתאם למדינות הערביות השונות בהן אתם מעוניינים להגדיל את הפעילות העסקית. בשלב זה אנחנו לומדים כיצד גולשים מארצות ערב מחפשים בגוגל וברשתות החברתיות כדי לתכנן את האסטרטגיה המתאימה ביותר לקידום האתר בערבית.
להכיר את התרבות והשפה הערבית – ישנם הבדלים משמעותיים בין תושבי ארצות ערב מבחינת תרבות, שפה, סלנג ומסורות, ויש להתייחס לכך במחקר ובבחירת מילות המפתח והביטויים ובהתאמת התכנים לקהלי היעד השונים. לפעמים המשמעות של מילה מסוימת בערבית מקבלת פרשנויות שונות בכל מדינה או אזור, לכן יש לבצע מחקר מילים על ידי אנשי מקצוע השולטים ברזי השפה.
שימוש חכם ונכון בתגיות – חברות גדולות עם תקציב פרסום משמעותי יכולות לבנות אתרים ייעודים לכל מדינה ערבית, אך לרוב הלקוחות אין את התקציב הנדרש לכך, לכן יש להשתמש נכון בתגיות Hreflang כדי להציג את העמודים הנכונים בשפה הערבית לפי מאפייני קהל היעד.
בניית מערך קישורים – חשוב לבנות מערך קישורים יעיל מאתרים מקומיים במדינה בה מקדמים את האתר.
אחסון האתר – יש לאחסן את האתר בשרתי אחסון קרובים לקהל היעד. רוב חוות השרתים של העולם הערבי ממוקמות בדובאי, אך ניתן למצוא שרתי אחסון מהירים, יציבים ואיכותיים גם במדינות כמו מצרים, מרוקו, ערב הסעודית וכו'.
בחירה נכונה של URL בערבית – כדאי לבחור כתובותURL בערבית כדי לקדם ביעילות את העמוד והאתר, ועל מנת להקל על דוברי השפה הערבית. רבים מתושבי ארצות ערב אינם שולטים באנגלית וחשוב לזכור זאת.
בחירת דומיין בערבית – מומלץ לבחור דומיינים קצרים ופשטים בהתאמה למאפייני קהל היעד ומטרת הפעילות העסקית, לכן רצוי לשלב מילת מפתח בדומיין. אפשר לבחור דומיינים מקומיים לפי כל מדינה או דומיין כללי כמו COM ו-ORG.
אופטימיזציה לתכנים באתר – מומלץ להימנע מתרגום אוטומטי לערבית. חשוב להתאים את התכנים המופיעים באתר למאפייני קהלי היעד בכל מדינה או אזור.
אנחנו בחברת PremiumSEO דואגים לכתיבת תוכן על ידי מומחים השולטים בשפה הערבית ועל ידי קופירייטרים מנוסים בעולם הערבי. חשוב לציין כי ערבית היא אחת מהשפות המדוברות ביותר בעולם, עם זאת ישנם הבדלים בשפה בכל מדינה לכן אנחנו מבצעים אופטימיזציה לתכנים שנעלה באתר שלכם.
יותר קידום אורגני ופחות קידום ממומן – כדי להשיג חשיפה רחבה כדאי להשקיע בעיקר בקידום אורגני בגוגל, מאחר והפרסום הממומן פחות אפקטיבי בעולם הערבי, למעט אינסטגרם.
קידום באמצעות וידאו – בעולם הערבי מעדיפים לצפות בסרטונים ופחות לקרוא תכנים ארוכים כמו מדריכים וכתבות. לכן, כחלק מפעולות הקידום האורגני אנחנו מקימים עבורכם ערוץ ביוטיוב ומעלים בו סרטונים ומקדמים אותם כדי לקבל חשיפה גדולה וליהנות גם מקידום אורגני טבעי.
ניטור ומעקב – אנחנו מנטרים את הקידום האורגני והקמפיינים באמצעות מערכות מתקדמות וכלים כמו גוגל אנליטיקס ועוד. בהתאם לצורך, אנחנו מבצעים חלק מהקידום באופן מקומי בעזרת שיתופי פעולה עם חברות מקצועיות לקידום ולשיווק בדיגיטל.
אנחנו בחברת PremiumSEO מתמחים בשיווק ובפרסום דיגיטלי, בקידום אתרים בארץ ובחו"ל, בניהול קמפיינים, בניהול מוניטין ועוד. כחברה מובילה לקידום אתרים בחו"ל אנו מבטיחים לכם קידום מקצועי ואיכותי ואנחנו מספקים מעטפת שירותים רחבה תחת קורת גג אחת המבטיחה לכם את התוצאות הטובות ביותר בשווקים הבינלאומיים, כולל ארצות ערב.
למידע נוסף, לייעוץ מקצועי ולקידום אתרים בערבית על ידי צוות מומחים ואנשי מקצוע מנוסים – צרו איתנו קשר עוד היום!
תוכן עניינים המשק הישראלי יציב מאוד והכלכלה החזקה זוכה לשבחים מקיר לקיר אצל כל המומחים והאנליסטים, כמו גם בקרב מומחי חברות הדירוג. יש בישראל יזמים
קידום אתרי תיירות, כולל קידום אתרי מלונות, נחשב לתחום נישתי ומאתגר מאוד בגלל התחרות הקשה על המיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש. חברת PremiumSEO מתמחה ב-SEO למלונות, היכנסו לאתר
תוכן עניינים קידום אתרים במנועי החיפוש נועד בראש ובראשונה לשפר את דירוג האתר בדף תוצאות החיפוש ולהשיג חשיפה רחבה, טראפיק גבוה לאתר וזרם בלתי פוסק
תוכן עניינים קידום אתרים הוא תחום מקצועי שנועד בראש ובראשונה להשיג לאתר שלכם חשיפה רחבה ומיקום גבוה בדף התוצאות של גוגל ובשאר מנועי החיפוש. המטרה
תוכן עניינים אתרי החדשות בארץ ובעולם זוכים לטראפיק גבוה ומשמעותי, הם מספקים מידע חדשותי במגוון רחב של נושאים, אך בעידן הניו מדיה, גם העיתונאים ובעלי
תוכן עניינים מה זה קידום אתר איקומרס ולמי מתאים השירות? איך לבחור נכון חברה מקצועית לקידום אתרים במנועי החיפוש? איך מבצעים קידום אורגני לאתרי מכירות