תוכן עניינים
קידום אתרים הוא תחום מקצועי שנועד בראש ובראשונה להשיג לאתר שלכם חשיפה רחבה ומיקום גבוה בדף התוצאות של גוגל ובשאר מנועי החיפוש. המטרה העיקרית של קידום אתרים היא נראות גבוהה ברשת האינטרנט ויצירת טראפיק משמעותי לאתר. כאשר אנחנו מתבקשים לקדם אתר גדול עלינו לתכנן אסטרטגיית SEO מתקדמת מאחר שמדובר בפרויקט מורכב הדרוש כלים מיוחדים, ניסיון רב בתחום, יצירתיות וצוות גדול ומגוון של אנשי מקצוע בתחומים כמו SEO, אופטימיזציה, שיווק עסקים באינטרנט, ניהול קמפיינים ומודעות פרסום ממומן, ניהול מוניטין באינטרנט, כתיבת תוכן, אפיון ועיצוב ממשקים ועוד.
חשוב לציין כי קידום אתרים גדולים שונה באופן מהותי מקידום אתרים סטנדרטיים כמו אתרי תדמית וחנויות אינטרנטיות קטנות. כדי לקדם אתר תדמית לא חייבים לפנות לחברה גדולה ומובילה לקידום אתרים באינטרנט ואפשר לקבל שירות איכותי ממומחה לקידום אתרים. כאשר מקדמים אתרים גדולים משתמשים בכלים יחסית דומים, אך כדי להשיג את המטרות נדרש צוות מיומן ורב תחומי, והעבודה מורכבת ומחייבת ידע וניסיון גם בקידום לוקאלי.
בעת קידום אתרים גדולים אנחנו משתמשים ומיישמים טכניקות שונות כדי להגדיל את התעבורה המגיעה לאתר, ואנו מבצעים שינויים במבנה ובתכני האתר כדי לגרום לו להופיע במיקום גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים ובראשם גוגל. קידום אתרים במנועי החיפוש כולל מספר שלבים, וכל אחד מהשלבים חשוב ומהותי כדי להשיג את המטרות הרצויות.
למי מתאים קידום אתרים גדולים?
כל אדם או עסק המנהל אתר גדול עם מאות, אלפי ואפילו עשרות אלפי עמודים חייב להשקיע בקידום אורגני במנועי החיפוש כדי להגדיל את החשיפה וליהנות מטראפיק משמעותי לאתר. אם חשבתם כי אתר גדול קל יותר לקידום במנועי החיפוש הרי טעות בידכם. באתרים גדולים יש מאות, אלפי או עשרות אלפי עמודים ועלינו לקדם בו זמנית ובמקביל עשרות או אפילו מאות מילות מפתח וביטויי זנב ארוך. לכן, נדרש צוות גדול של מקדמי אתרים על מנת לעמוד במשימה ולהשיג את היעדים הרצויים עבור הלקוח.
ראוי לציין כי קידום אתרים גדולים הוא שירות ייעודי המיועד לבעלי אתרי חדשות, פורטלים בנושאים שונים, ארגונים בינלאומיים, אתרי מכירות גדולים, חברות גדולות ומובילות, תאגידים, גופים ציבוריים כמו משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, מוסדות פיננסיים גדולים ועוד.
כדאי לדעת כי רוב העסקים והארגונים הגדולים והמובילים בארץ ובעולם משקיעים משאבים רבים בקידום האתר שלהם, ובתחום זה מקובל להוציא את העבודה החוצה ולקבל שירותי במיקור חוץ על ידי סוכנות מובילה לקידום אתרים ולפרסום בדיגיטל.
בחברות ובארגונים הגדולים יש מחלקת שיווק ומכירות העוסקת בין היתר בעולמות הדיגיטל, אך התפקיד של אנשי המרקום בחברה הגדולה הוא להיות אחראים בעיקר על התקשורת השיווקית, בעוד הקידום מבוצע על ידי אנשי המקצוע של סוכנות צד שלישי.
אנחנו בחברת הבוטיק PremiumSEO מתמחים גם בקידום אתרים גדולים ומורכבים. השירות שלנו ניתן לכל הלקוחות, בארץ או בחו"ל, בשלל שפות. עד היום קידמנו מאות אתרים גדולים בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, בין היתר יש לנו את הידע והניסיון לקידום אתרים של פירמות גדולות לעריכת דין, פירמות מובילות של רואי חשבון, אתרי חדשות עצומים בגודלם, אתרי מכירות עם אלפי דפים ופריטים למכירה, אתרים של רשתות בתי מלון, אתרי תיירות גדולים, אתרים של משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וחברות ציבוריות, אתרים של מותגים גדולים ומוכרים ועוד. נשמח להציג בפניכם סיפורי הצלחה כדי להוכיח את איכות העבודה שלנו ואנו כאן כדי לסייע גם לעסק שלכם להצליח בגדול ולמכור מוצרים ושירותים בשווקים הבינלאומיים.
מה היתרונות של קידום אתרים גדולים?
כל בעל עסק יודע כי על מנת להצליח במציאות הכלכלית המאתגרת של היום יש להשקיע בבניית אתר מעוצב וידידותי למשתמשים, אך בניית האתר אינה מספיקה כדי להצליח וחשוב להשקיע גם בקידום אורגני וממומן. קידום אתרים אורגני נועד להשיג חשיפה רחבה וטראפיק (תעבורה) משמעותי לאתר, במיוחד כיום כאשר יש תחרות קשה בין כל העסקים והמותגים. נכון, למותגים ולארגונים הגדולים יש יתרון מאחר והם בעלי תקציבים גדולים לפרסום ולשיווק, אך בדרך כלל יש להם אתרים בנפח משמעותי עם אלפי עמודים ומוצרים שונים, לכן עליהם להשקיע תקציב גבוה כדי להגיע למיקום גבוה בדפי תוצאות החיפוש.
למעשה, השירות לקידום אתרים גדולים אינו מיועד אך ורק לעסקים ולמותגים גדולים, מאחר ויש לקדם גם אתרים עצומים בגודלם של משרדים ממשלתיים, גופים ציבוריים, תאגידים בינלאומיים, אתרי חדשות, אינדקסים מקצועיים, פורטלים בתחומי ידע שונים ועוד.
היתרונות המרכזיים של קידום אתרים גדולים הם:
• חשיפה רחבה ברשת האינטרנט.
• מיקום גבוה בדפי תוצאות החיפוש במגוון רחב של מילות מפתח וביטויים.
• גידול משמעותי בטראפיק המגיע לאתר המקודם אורגנית.
• שיפור יחס המרה.
• שיפור מבנה ותכני האתר.
• התאמת האתר ותכניו למובייל.
• בידול מהמתחרים.
• מיתוג של אתר מוביל ועדכני.
• יותר גולשים = יותר כסף לבעלי האתר.
מה מאפיין אתרים גדולים?
אתר גדול שונה באופן מהותי מאתר תדמית רגיל, מאחר שיש באתר הגדול נפח עצום של דפים, וזהו אתר דינמי שמועלים בו תכנים רבים על בסיס יומיומי. יש לאנדקס את העמודים החדשים ולאפשר לזחלן של גוגל לסרוק את הדפים, חשוב לבנות מערך קישורים איכותי ויציב, ויש לבנות אסטרטגיית SEO לטווח הקצר והארוך כדי להשיג את המטרות המבוקשות.
באופן כללי, בקידום אתרים אורגני מבצעים את הפעולות הבאות:
• מחקר מילות מפתח.
• אופטימיזציה Page On באתר.
• SEO טכני.
• אופטימיזציה מחוץ לאתר Off Page.
• קישורים פנימיים וחיצוניים.
• קידום אתרים לוקאלי (מקומי).
• כתיבת תוכן.
• ניתוח ושיפור פעולות הקידום.
• אסטרטגיית תוכן המותאמת לאתר גדול.
• שילוב קמפיינים ופרסום ממומן, בהתאם לצורך ולתקציב.
אם יש לכם רקע או ניסיון בקידום אתרים אורגני לבטח שמתם לב כי השיטות לקידום אתר רגיל זהות לטכניקות הקידום של אתרים גדולים, אך נפח ומורכבות העבודה שונה, וקידום אתר גדול מחייב צוות מיומן של מומחים וביצוע פעולות רבות ושונות במקביל.
האם יש יתרון לגודל האתר?
יש ויכוח בין מקדמי האתרים על נחיצות הקידום לאתר גדול, מאחר שידוע כי גוגל ושאר מנועי החיפוש אוהבים אתרים שיש בהם הרבה מאוד תוכן. יחד עם זאת, גודל האתר אינו מעיד על איכותו וכיום האלגוריתם המשוכלל של גוגל מסוגל לדרג את האתרים לפי מאות פרמטרים שונים, כאשר רק את חלקם אנחנו מכירים.
לכן, אם בעבר הלא רחוק גודל האתר וריבוי התכנים שבו אכן סייעו למותגים ולארגונים הגדולים להתברג במיקומים הגבוהים ביותר בדף תוצאות החיפוש, כיום הפורטלים והאתרים הגדולים נלחמים על מיקום גבוה בדיוק כמו האתרים הקטנים.
טכניקות יעילות לקידום אתרים גדולים
עבודת צוות – חברת קידום אתרים מומלצת וגדולה מסוגלת לספק שירות לקידום אתרים גדולים, הן לחברות בארץ והן לחברות וארגונים בחו"ל. יש לגבש צוות עבודה הכולל מקדמי אתרים, מנהל תיק לקוח, כותבי תוכן, מומחה UX/UI, מתכנתים מיומנים, מעצבים ומומחים לשיווק דיגיטלי. בעבודה השוטפת צוות חברת הקידום נמצא בקשר ישיר עם גורמים שונים בחברה שאת האתר שלה מקדמים. לכן, חשוב לפתח קשרי עבודה טובים עם כל הגורמים ואנשי המקצוע בחברה של הלקוח, ומומלץ להבין מה הצרכים הייחודיים של כל מחלקה בארגון כדי לתכנן את האסטרטגיה לקידום האתר הגדול ועל מנת לתאם ציפיות ולקבוע מטרות ויעדים ברי השגה.
מפת אתר XML – כדי לקדם היטב אתרים גדולים חשוב להכין מפת אתר מסוג XML. מפת אתר XML הינה קובץ הנסתר מעיני הגולש והיא מפרטת את תוכן האתר בפורמט XML, כך שמנועי החיפוש ובראשם גוגל יוכלו להבין טוב יותר את האתר ולבצע אינדוקס מהיר וקל שלו. היתרונות העיקריים של מפת אתר XML:
• הזחלן של גוגל מבין טוב יותר את האתר וקל לו לסרוק אותו ולאנדקס את העמודים, כולל עמודים נידחים באתר שכמעט ואינם משתנים.
• סריקה מהירה של עמודים חדשים שנוספו באתר.
• לאחר העלאת הקובץ לשרת בו מאוחסן האתר אפשר באמצעות גוגל קונסול לשלוח לענקית הטכנולוגיה Google את מפת האתר כדי לעודד את הזחלן לסרוק ולאנדקס את האתר הגדול, במהירות גבוהה, בדיוק גבוה וללא פספוס עמודים חשובים.
בניית קישורים פנימיים – יש חשיבות רבה לקישורים הפנימיים כאשר מקדמים אתר גדול, ולמעשה עיקר הדגש הוא על בניית הקישורים הפנימיים ופחות על פרופיל הקישורים החיצוניים. בגלל ריבוי העמודים והתכנים באתר הגדול יש לבנות קישורים הגיוניים, אבסולוטיים או יחסיים, והקישורים נועדו להקל על הניווט באתר, לסייע לזחלן של גוגל להבין טוב יותר את ההיררכיה באתר, ולהשיג דירוג גבוה יותר במיקום האורגני בדף תוצאות החיפוש.
מנועי החיפוש מסתמכים על הקישורים הפנימיים ומפת האתר כדי לגלות דפים חדשים באתר, ואחת מהטכניקות היעילות שבה אנחנו משתמשים כדי לקדם אתר גדול היא פירורי לחם. המטרה שלנו היא לוודא כי הגולש מגיע לעמוד הרלוונטי עבורו תוך קליק אחד עד 3 קליקים, לכן יש להשתמש נכון בפירורי הלחם שהם סוג של קישורים פנימיים כדי לאפשר לגולשים באתר לנווט את דרכם במהירות ובנוחות, וגוגל מעניק דירוג גבוה אם אנחנו מיישמים טכניקה זו.
מומלץ לשלב קישורים פנימיים בעמודים הראשיים, בכותרות ובתכנים עצמם. זו מלאכת מחשבת שיש להשאיר לאנשי המקצוע המנוסים.
קישורים חיצוניים – בתהליך קידום אתרים אורגני יש חשיבות רבה לבניית מערך הקישורים החיצוניים, אך דווקא בקידום אתרים גדולים אופציה זו פחות קריטית וחשובה. מאחר ואנחנו מקדמים אתר גדול, יש כבר לא מעט קישורים חיצוניים, והמומחים שלנו בודקים ומנתחים אותם כדי להסיר קישורים הפוגעים קידום האורגני. אפשר להוסיף קישורים מאתרים סמכותיים כדי לשפר את דירוג האתר. כאשר מחברים את האתר הגדול לאתרים הנחשבים כסמכותיים בעיני גוגל מומלץ להשתמש בקישורים היוצאים ממילות מפתח וביטוי זנב ארוך.
הסרת עמודים וקישורים שבורים – יש לנטר את האתר והקישורים החיצוניים והפנימיים כדי לאתר ולגלות עמודים שבורים וקישורים לא תקינים. זו עבודה קשה ומורכבת בגלל היקף העמודים והדפים שיש באתר הגדול, לכן משתמשים בכלים טכנולוגיים כמו Screaming Frog ו-Aherf לצורך בדיקה ומעקב. הסרת עמודים שבורים נחוצה כדי למנוע מהגולש להגיע לעמודים שאין בהם תוכן, והפעולה חשובה גם כדי לשפר את דירוג האתר ומיקומו בתוצאות החיפוש.
אופטימיזציה (SEO) – עוד לפני התחלת קידום האתר עלינו לבצע אופטימיזציה מקיפה, יסודית ומעמיקה. אנחנו ב-PremiumSEO מבצעים אופטימיזציה און פייג' ואוף פייג. כלומר, המומחים שלנו משפרים את הקוד והמבנה של האתר כדי להכין אותו לקידום אתרים אורגני במנועי החיפוש, ובנוסף אנחנו מבצעים SEO טכני כדי להתאים את האתר לגולשים המשתמשים בסמארטפון ובטאבלט, לשפר את מהירות טעינת עמודי האתר, ליצור היררכיה נוחה להבנה עם תפריטים וכותרות המסייעים לגולש לנווט את דרכו באתר ולהגיע למחוז חפצו בקלות, מוסיפים מילות מפתח וביטויי זנב ארוך לכותרות ולתכנים, משפרים את חוויית המשתמש באתר, מוסיפים תגיות מטא, משפרים תמונות וסרטונים ומוסיפים תיאור לתמונה (ALT) ועוד.
EEAT – לאחר שגוגל שחררה עדכון ליבה הקובע דירוג לאתרים המאונדקסים לפי מדדי EAT כיום עלינו להתאים את האתר למדדי EEAT, כלומר סמכות, מומחיות, אמינות וניסיון. עדכון הליבה באלגוריתם של גוגל נועד לקבוע האם התוכן באתר מספק ערך ומידע חיוני, איכותי ורלוונטי לשאילתה שהגולש ביצע. מדד זה מעניק ציון איכות לעמוד באתר וחשוב בעת קידום אתרים גדולים לשים דגש על הפרמטרים הבאים:
• המומחיות של כותב התוכן באתר.
• הסמכותיות של כותב התוכן והמידע שהוא סיפק.
• האמינות של הכותב, התוכן עצמו והאתר כולו.
• הניסיון של כותב התוכן והעסק.
מחקר מילות מפתח – בקידום אתר רגיל בוחרים מספר מסוים של מילות מפתח ובאמצעותן מקדמים את האתר. באתר גדול יש אינספור אפשרויות למילות מפתח וביטויי זנב ארוך, לכן יש לבצע מחקר מילות מפתח באופן רצוף ולכל אורך עבודת הקידום.
בכל קידום אתרים גדולים חייבים לעשות מחקר מילות מפתח באופן קבוע ולמעשה ככל שהאתר גדול ועוסק ביתר תחומי ידע כך יש לבצע מחקר מילות מפתח ברזולוציה מדויקת יותר, ובדרך כלל משלבים גם רזולוציה לוקאלית כדי לספק זרם של לידים חמים ואיכותיים. במחקר מילים הנעשה לקידום אתר גדול המטרה היא לבחור את הביטויים שישיגו יותר טראפיק ולקוחות, כלומר ההתייחסות היא כלכלית לא פחות מחשיבות המחקר לצורכי הקידום האורגני ולניהול קמפיינים ממומנים.
אסטרטגיית תוכן – קידום אתרים גדולים מבוסס בין היתר על הרבה מאוד תוכן. יש לגבש ולתכנן אסטרטגיית תוכן אופטימלית לאתר הגדול, וחשוב לנטר את התכנים הקיימים, לטפל נכון בתוכן משוכפל אם קיים, לעבות תכנים איכותיים ולעדכן אותם עם נתונים חדשים ומדויקים יותר, וכמובן להוסיף תוכן איכותי וחדש המספק ערך לגולשים, ויש להפיץ תכנים באתרים חיצוניים כדי לקבל חשיפה גדולה ולידים איכותיים יש להימנע מקניבליזציה של מילות המפתח, במיוחד כאשר מקדמים אתרים גדולים. אם יש באתר תוכן ירוק עד כדאי לעבות את התוכן ולעדכן אותו אחת לתקופה, וחשוב לכתוב תכנים חדשים ומקוריים עם כותרת ראשית וכותרות משנה, מילות מפתח, תמונה מקורית ועוד. התוכן מהווה חלק מרכזי בקידום האתר, אך באתרים הגדולים יש כמויות עצומות של תכנים לכן חשוב לתכנן מראש את האסטרטגיה ולעקוב אחר התכנים המופצים בפלטפורמות דיגיטליות שונות.
ניטור, מעקב ובקרה – חשוב לזכור כי קידום אתרים אורגני הוא לא תחום מדעי מדויק, לעיתים עלינו לבצע ניסיונות ומבחנים שונים על מנת לגבש את האסטרטגיה הטובה ביותר לקידום האתר הגדול שלכם. כחברת קידום אתרים מומלצת ומובילה אנחנו מנטרים את הרשת ועוקבים באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים אחרי דירוג האתר וההתקדמות האורגנית שלו במנועי החיפוש. המעקב והבקרה חשובים מאוד ואנחנו משתמשים בכלים כמו גוגל קונסול, אנליטיקס וכלים מתקדמים אחרים כדי לעקוב אחר תוצאות הקידום ודירוג האתר במנועי החיפוש.
כמו כן, אנחנו שולחים דיווח חודשי הכולל נתונים ופירוט רב על עבודתנו ועל תוצאות הקידום. הדוחות שלנו קלים להבנה ובנוסף אנחנו מתאמים פגישה אצל הלקוח אחת לתקופה כדי לדון בעניינים הבוערים ועל מנת לשקף בפניכם את תוצאות הקידום שביצענו.
מחקר מתחרים – לכל אתר גדול יש מתחרים המשקיעים גם הם בקידום האתר שלכם, לכן אנחנו חוקרים את שיטות הקידום שלהם ומנתחים בין היתר את מילות המפתח שהם בחרו ואת טכניקות ה-SEO שלהם. מחקר מתחרים נועד לסייע לנו לקדם את האתר שלכם בצורה טובה יותר ולהשיג חשיפה רחבה וטראפיק משמעותי לאתר המקודם, כלומר אנחנו דואגים להשיג יתרונות חשובים על פני המתחרים שלכם.
המומחים של PremiumSEO עונים על השאלות הנפוצות בנושא קידום אתרים גדולים
לסיכום
אם אתם מחפשים חברת קידום אתרים מקצועית ומומלצת המתמחה בשירות קידום אתרים גדולים – הגעתם למקום הנכון! חברת קידום אתרים PremiumSEO הוקמה על ידי דניאל כהנוב ורועי קודשי – מבכירי הענף בישראל. חברתנו מתמחה גם בקידום אתרים עולמי וגם בקידום אתרים גדולים בארץ ובחו"ל, ותחת קורת גג אחת אנחנו מספקים מעטפת שירותים מלאה הכוללת: בניית אתרים במגוון שפות, קידום אתרים אורגני, קידום אתרים ממומן, ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות, ניהול מוניטין באינטרנט, מיתוג עסקים באינטרנט ועוד.
אם אתם מחפשים חברת קידום אתרים מקצועית עם צוות איכותי הכולל אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בארץ, המחויבת ללקוחותיה ופועלת רק בשיטות לגיטימיות – התקשרו עכשיו לחברת PremiumSEO או השאירו פרטים ליצירת קשר כאן באתר ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.