תוכן עניינים
בעלי מלונות בארץ ובעולם משקיעים משאבים רבים בקידום האתרים שלהם על מנת לקבל לידים חמים ולהבטיח תפוסה מלאה כל ימות השנה. זהו תחום נישתי ומאתגר מאוד עבור חברות קידום אתרים מאחר שיש תחרות עצומה על ביטויי המפתח, ויש להתמודד גם עם התחרות מצדן של חברות התיירות המשווקות חבילות נופש עם לינה, סוכני תיירות וגורמים נוספים.
חשוב לדעת כי לשחקנים הקטנים בתחום המלונאות קשה להתמודד עם הפלטפורמות הגדולות והפופולריות כמו TripAdvisor, Trivago, Booking.com וכדומה. יחד עם זאת, אם מתכננים אסטרטגיה הממוקדת בצורכי הלקוח ומוכוונת תוצאות על ידי המומחים של PremiumSEO ניתן להגיע לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש הרלוונטיים עבורכם, ובעזרתנו תוכלו להגדיל משמעותית את נפח התנועה לאתר של המלון שלכם ובתוך כך גם ההכנסות יעלו ותיהנו מתפוסה טובה יותר לאורך כל ימות השנה.
SEO לאתרי מלונות
SEO, ראשי תיבות של Search Engine Optimization, בעברית אופטימיזציה למנועי החיפוש, הוא תחום מורכב המבוסס על טכניקות ופעולות שונות שנועדו לשפר את מיקום ודירוג האתר בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים, ובראשם כמובן גוגל. המטרה שלנו כמומחים לקידום אתרי מלונות היא לשפר את דירוג האתר שלכם בגוגל, ובהתאם לצורך במנועי חיפוש אחרים, למקסם את הטראפיק (תנועה) לאתר שלכם, להגדיל את זרם הלידים האיכותיים דרך האתר ושאר הנכסים הדיגיטליים שיש לכם או שנקים עבורכם, לשפר את המוניטין המקוון של המלון ולהשיג יתרונות על פני המתחרים שלכם.
כדי לקדם אתרי מלונות חייבים לעבוד בסנכרון מלא ולהשקיע באתר עצמו ומחוצה לו. חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אתרי מלונות מבוסס על שיפור התכנים באתר, הוספת תוכן איכותי ומקורי המוסיף ערך לגולשים, שיפור מבנה וקוד האתר, ניהול נכון של מערך הקישורים הפנימיים והחיצוניים, שדרוג מהירות עליית האתר במחשב האישי ובעיקר במובייל, התאמת האתר למסכים של המכשירים הסלולריים ועוד. כמו כן, חשוב לבנות היררכיה נכונה המסייעת למשתמשים באתר לנווט את דרכם בין העמודים, לקרוא מידע החשוב עבורם ולהוביל אותם להזמנת חופשה במלון שלכם.
ראוי לציין כי יש טכניקות שונות ומגוונות לצורך קידום אתרים במנועי החיפוש בכלל, ולמטרת קידום אתרי מלונות בפרט. יש מקדמי אתרים הנוקטים בשיטות פסולות, אך בעלי אתרי מלונות אינם יכולים לקחת סיכון מאחר שאם גוגל או מנוע חיפוש אחר מזהה פעילות בתחום ה-SEO המנוגדת להנחיות של מנוע החיפוש מקבלים עונש משמעותי, וכל פגיעה בדירוג האתר באה לידי ביטוי בקיטון בהכנסות ובתפוסת המלון. לכן, כאשר אתם בוחרים חברת קידום אתרים או סוכנות דיגיטל עליכם לוודא כי החברה מתחייבת ל-SEO לגיטימי המכונה גם SEO כובע לבן. הטכניקות הלגיטימיות לקידום אתרי המלונות בגוגל ובאשר מנועי החיפוש מבוססת על כללי הזהב הבאים:
• תוכן איכותי, מקורי ובעל ערך לגולשים. התוכן חייב להיות מוכוון לגולשים ולא רק לאלגוריתם של מנוע החיפוש.
• בניית ארכיטקטורה נכונה וקלה להבנה של אתר המלון.
• התאמה בין התוכן באתר המקודם לבין תחום העיסוק (במקרה שלנו התאמה לתחום המלונאות והתיירות).
• רמת אבטחה גבוהה באתר, בדגש על מערכת סליקה מאובטחת בהתאם לכללים המחייבים.
• הנגשת האתר לאנשים עם מוגבלות.
• מידע עדכני ונכון שאינו גורם להטעיה של הגולשים.
• SEO טכני לשיפור האתר ולהתאמתו לקידום במנועי החיפוש, לסריקה ולאינדוקס.
• שימוש נרחב בטכניקות של קידום לוקאלי.
מדוע קשה לקדם אתרי מלונות?
כדי להבין מדוע קידום אתרי מלונות נחשב למורכב ולמאתגר מאוד נסו להיזכר בפעם האחרונה שבה הזמנתם חופשה במלון מסוים באחת מערי הבירה באירופה או ביעד תיירותי פופולרי אחר. נניח ואתם מעוניינים להזמין חופשה בבית מלון בבודפשט שבהונגריה. אם תקלידו בחלונית החיפוש של גוגל את הביטוי מלון בבודפשט תקבלו רשימה ארוכה של מאות בתי מלון בעיר הבירה של הונגריה, ועליכם לדעת כי כל בעלי אתרי המלונות בבודפשט מתחרים על הכיס שלכם, ולמעשה הם משתמשים באותם ביטויי מפתח.
לכן, כאשר מבצעים קידום אתרי מלונות במנועי החיפוש השונים יש לבחור בטכניקות SEO מתקדמות על מנת להשיג את היעדים הרצויים, כלומר דירוג גבוה ב-SERP (דף התוצאות של מנוע החיפוש), וכדי לשמור על המיקום הגבוה יש להשקיע ולהתמיד בקידום האתר ומומלץ לשלב גם קמפיינים בגוגל, ברשתות החברתיות ובפלטפורמות דיגיטליות נוספות.
המומחים שלנו מתחיל כל פרויקט של קידום אתרים במנועי החיפוש במחקר שוק ובאפיון התנהגות הצרכנים הפוטנציאליים. בעת קידום אתרי מלונות במנועי החיפוש אנחנו מאפיינים את קהל היעד במטרה להשיג לידים איכותיים וחמים וכדי להבטיח יותר תנועה לאתר של המלון שלכם. עלינו להבין מי הלקוחות הפוטנציאליים שנופשים במלון כמו שאתם מנהלים, כיצד הם מזמינים חופשות במלונות, מה הם מחפשים במלון, מאיזה מכשיר הם מבצעים חיפוש כדי להזמין חופשה במלון, אילו שירותים מעניינים אותם במלון בו הם נופשים ועוד.
למה SEO חשוב והכרחי עבור מלונות?
קידום אתרים במנועי החיפוש מתאים לכל העסקים, כולל עסקים קטנים ובינוניים, ולמעשה זו טכניקה מומלצת לכל עסק המעוניין לקבל חשיפה רחבה, נראות מרשימה במנועי החיפוש, טראפיק משמעותי, זרם בלתי פוסק של לקוחות חדשים, מיתוג מעולה, יתרון על פני המתחרים וגידול בנפח המכירות (הזמנת חופשות).
בעלי המלונות מעוניינים כי לקוחות יזמינו חופשות ודילים ישירות באתר שלהם ולא רק דרך הפלטפורמות הדיגיטליות להזמנת חופשות וטיסות. כאשר גולשים מזמינים חופשה עם לינה ישירות באתר שלכם אינכם צריכים לחלוק את הרווח עם גורמים צד שלישי, וכך אתם משפרים רווחיות וזוכים להכנסה גבוהה יותר.
כדי להשיג יותר הזמנות ולשפר את קצב הזמנת החופשות באתר שלכם עליכם להגיע לדירוג גבוה במנועי החיפוש, לא רק בגוגל, וכאן המומחים שלנו בסוכנות הבוטיק PremiumSEO נכנסים לתמונה. אנחנו מתמחים בקידום אתרים אורגני בנוסף אנחנו מספקים מענה מקיף ורחב לכל צורכי השיווק בעולמות הדיגיטל בהתאמה מדויקת ליעדים העסקיים שלכם. מעבר לקידום אתרים אורגני של המלון אנחנו יכולים "לתפור" עבורכם חבילה מותאמת אישית הכוללת שירות לבניית אתרים רספונסיביים ומתקדמים טכנולוגית עם מערכת סליקה מאובטחת ועיצוב מרשים ויוקרתי, ניהול מוניטין ברשת האינטרנט למלונות, פרסום ממומן בגוגל, ניהול קמפיינים שבאמת עובדים ברשתות החברתיות המובילות, שיווק המלון בערוצים הדיגיטליים, כתיבת תוכן במגוון שפות ועוד.
מה היתרונות של קידום אתרי מלונות?
קידום אתרים יכול להיות אורגני ו/או ממומן. הקידום האורגני במנועי החיפוש נועד לשפר את מיקום האתר שלכם בדף התוצאות של גוגל ובשאר מנועי החיפוש, וכאשר האתר שלכם מופיע במיקום גבוה אתם זוכים לטראפיק משמעותי, לחשיפה רחבה וממושכת במנועי החיפוש ללא כל עלות (למעט העלות לקידום האתר), להזמנות ישירות באתר שלכם בלי לשלם לגורמים מתווכים, לתדמית ומיתוג של מלון פופולרי ואיכותי, לבידול מהמתחרים ולשלל יתרונות נוספים.
חשוב לציין כי לפי נתוני גוגל ושאר מנועי החיפוש מאז תום משבר הקורונה חלה עלייה משמעותית של מאות אחוזים בחיפוש אחר מלונות ב-Google, בינג ובשאר מנועי החיפוש הפופולריים. ענף התיירות משתקם במהירות, הנופשים מחפשים מלונות ביעדים אטרקטיביים שונים, ורבים מעדיפים להזמין את החופשה הכוללת לינה ישירות באתרי המלונות המופיעים במנועי החיפוש ולא רק דרך הפלטפורמות שהיו פופולרית יותר לפני פרוץ משבר הקורונה.
לכן, כדי שלא תפספסו לקוחות והזמנות ישירות באתר שלכם עליכם השקיע בקידום האתר בגוגל, ויש להתמיד בקידום אורגני של האתר כדי לשמור על המיקום הגבוה וליהנות מתנועה גדולה של גולשים המעוניינים להזמין נופש ולינה במלון כמו שלכם. יחד עם זאת, עליכם לזכור כי אינכם פועלים בוואקום וגם המתחרים שלכם משקיעים משאבים בקידום אתרי המלונות שלהם, לכן אתם חייבים להיות טובים יותר ואחת מהנקודות הקריטיות להצלחת הקידום היא בחירה נכונה של חברת קידום אתרים המתמחה בקידום אתרי מלונות בארץ ובחו"ל.
איך מקדמים בגוגל אתרים של מלונות?
SEO הוא קוד החנית לקידום אתרי מלונות בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, זהו כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי המבטיח תוצאות מעולות ושיפור בשיעור התפוסה בבית המלון שלכם. כדי לקדם אתרים של מלונות אנחנו מיישמים טכניקות ופעולות שונות באתר עצמו ומחוצה לו, וכפי שציינו כל הטכניקות שלנו לגיטימיות. בין היתר, בעת קידום אתרי מלונות אנחנו בחברת הקידום PremiumSEO משלבים את הפעולות הבאות:
אפיון והגדרת קהלי מטרה – בשלב הראשון לכל קידום אתרי מלונות במנועי החיפוש אנחנו דואגים לאפיון מקצועי של קהל היעד המתאים לאירוח במלון שלכם. זהו שלב קריטי וברוב המקרים יש לכם את הידע הנחוץ עבורנו לאפיון קהלי היעד. חשוב לזכור כי ישנם סוגים שונים של מלונות ואפשרויות לינה ואירוח, וישנם הבדלים משמעותיים בין המלונות השונים.
יש בתי מלון המיועדים לנופש יוקרתי ולמי שמחפש חוויית אירוח אקסקלוסיבית ומפנקת במיוחד, יש מלונות ברמה של 4-3 כוכבים המתאימים לרוב התיירים המחפשים מלון במיקום מרכזי ונוח בסמוך לאתרי התיירות ולאטרקציות שיש ביעד, ויש גם מלונות פשוטים כמו אכסניות, גסט האוסים, מלון דירות וכו'. בנוסף לזאת, ישנם בתי מלון המתאימים לאירוח של אנשי עסקים ויש מלונות הנחשבים למועדפים בקרב משפחות, ומלונות המתאימים לתרמילאים ולנופשים המחפשים לינה זולה ביעד אליו הם מגיעים.
הגדרה נכונה של קהל המטרה לאירוח במלון מאפשרת למומחים שלנו לבחור נכון את מילות המפתח וביטויי הזנב הארוך. כך לדוגמה, אם יש לכם מלון הממוקם בלב תל אביב ואתם מעוניינים לארח בעיקר תיירים ואנשי עסקים מחו"ל, אנחנו בודקים כיצד קהל היעד מחפש בגוגל מלון כמו שלכם ונבחר בביטויים המתאימים ביותר. ניתן לבחור ביטויי זנב ארוך המתאים לקידום לוקאלי של המלון, למשל מלון לאנשי עסקים בתל אביב יפו, מלון יוקרה בתל אביב וכד'.
מחקר מילות מפתח – לאחר אפיון קהלי היעד אנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח מעמיק ויסודי. ראוי לציין כי מילות המפתח וביטויי הזנב הארוך הם למעשה הביטויים שבהם גולשים משתמשים כדי לאתר מלון כמו שלכם, ובהתאם לדוגמה הקודמת שבה השתמשנו, אנחנו נבחר ביטויים כמו מלון לאנשי עסקים במרכז תל אביב, מלון בתל אביב (ביטוי גנרי שקשה יותר לקדם בגלל התחרות הגבוהה), מלון הכי טוב בתל אביב, מלון קרוב לים בתל אביב וכו'.
בעת מחקר מילות המפתח אנחנו נעזרים בכלים מקצועיים וחכמים תוך התייחסות לנפח החיפוש של כל מילת מפתח או ביטוי אחר. במקרים רבים נתמקד בביטויי זנב ארוך כדי להגיע תוך זמן קצר לדף התוצאות הראשון ובמקביל נקדם את הביטויים הפופולריים יותר שבהם התחרות קשה ומורכבת יותר. לדוגמה, אנחנו יכולים לגלות כי גולשים רבים מחפשים את הביטוי הבא בגוגל: בית מלון בתל אביב ליד הים, מלון הכל כלול בתל אביב, מלון בתל אביב עם ארוחת בוקר וכדומה.
אגב, במהלך מחקר מילות המפתח אנחנו בודקים גם את המתחרים שלכם כדי לנטר את מילות המפתח וביטויי הזנב הארוך שבהם הם משתמשים לקידום המלון.
און פייג SEO – כעת אנחנו מגיעים לשלב האופטימיזציה לאתר של המלון שלכם. זהו שלב מורכב וטכני הכולל תאימות ושיפור הקוד ומבנה האתר כדי להתאים אותו לקידום ולהשיג דירוג גבוה יותר באלגוריתם המשוכלל של גוגל. כמו כן, אנו בונים היררכיה נכונה של דפי האתר ומנגישים אותו לזחלן של מנוע החיפוש שתפקידו לאנדקס את האתרים.
בנוסף לזאת, בשלב ה-On Page SEO אנחנו משפרים את חוויית המשתמש באתר, זהו נושא חשוב המבטיח דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש, וככל שהאתר מספק חוויה נוחה וטובה יותר לגולשים כך תקבלו טראפיק גדול יותר ותיהנו גם משיפור משמעותי בהזמנת חדרים וחבילות נופש באתר שלכם. כמו כן, אנחנו משפרים את מהירות טעינת עמודי האתר, זהו אחד מהפרמטרים הידועים והמשמעותיים ביותר מבחינת הדירוג בגוגל. יש מאות פרמטרים הקובעים את דירוג האתר בגוגל, מרביתם אינם ידועים, אך יש גם פרמטרים מוכרים שגוגל פרסמה, ומהירות טעינת האתר מהווה את אחד מהגורמים החשובים לקביעת הדירוג על פי גוגל.
בשלב האון פייג אנחנו מטפלים גם בתאימות תיאורי המטא, מוסיפים ומשפרים תגיות כדי להבטיח אינדוקס נכון ושיפור בתוצאות הדירוג של האתר, ובנוסף אנחנו מוודאים כי האתר שלכם רספונסיבי, כלומר רואים אותו היטב גם במסכים הקטנים יחסית של הסמארטפון והטאבלט. עליכם לזכור כי רוב הגולשים מבצעים חיפוש באמצעות הטלפון הנייד שלהם, וגם בגוגל פרסמו עדכון מיוחד למובייל. כמו כן, אנחנו מסירים קישורים לא תקינים, מטפלים בתוכן כפול או משוכפל כדי להימנע מעונש מגוגל, בונים מערך של קישורים פנימיים ומשדרגים את התכנים הקיימים באתר.
חשוב לשדרג גם את התמונות הקיימות באתר, להוסיף לתמונות תגיות ALT, ובהתאם לצורך נמליץ לכם להוסיף תמונות חדשות ומקצועיות של המלון, חדרי האירוח, מתקנים, לובי וכדומה.
אוף פייג SEO – בשלב זה אנחנו בונים אסטרטגיית קישורים חיצוניים, אלו קישורים הנכנסים לאתר שלכם מאתרים סמכותיים ואמינים, זהו גורם משמעותי בדירוג אתרים במנועי החיפוש, וכיום כבר ידוע כי הכמות של הקישורים אינה חשובה ויש לבנות קישורים חיצוניים איכותיים המפנים לאתר של המלון שלכם, וכף תקבלו דירוג טוב יותר ותיהנו מזרם של לידים ומבקרים באתר.
בנוסף, אנחנו מפיצים תוכן איכותי ברחבי הרשת, כמובן באתרים רלוונטיים לתחום התיירות והאירוח, וכך אנחנו מגדילים את מספר הקישורים וההפניות, ובשיטה זו אנחנו משיגים תנועת גולשים ממוקדת. במקביל להפצת התוכן באתרים רלוונטיים אנחנו מנהלים בלוגים ואתרי לוויין מאחר שהם מוסיפים ערך רב בטווח הארוך ומשפרים את מיקום האתר בתוצאות החיפוש.
בתוך כך, בשלב זה אנחנו משפרים את הכותרות בתכנים השונים באתר, מתאימים את התוכן לקהל היעד, מגדירים נכון את התגיות, בוחרים נכון את הדומיין וכתובת האתר בהתאם למטרות הקידום וקהלי היעד, ואם מקדמים את אתר המלון בחו"ל יש לדייק בתגיות ובמבנה האתר על מנת להציג את התוכן בשפה הרלוונטית עבור הגולש.
קידום אתרים מקומי (לוקאלי) בשילוב קידום אתרים בינלאומי – כפי שציינו, קידום אתרי מלונות מהווה משימה מאתגרת גם עבור מקדמי אתרים מנוסים ובעלי ותק רב בענף .הטריק שלנו הוא שילוב נכון בין קידום אתרים מקומי לבין קידום אתרים בינלאומי בשפות זרות שונות, לא רק באנגלית. אם אתם יודעים כי יש לכם תיירים רבים המגיעים מרוסיה, אנחנו נדאג לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברוסיה, הלא הוא יאנדקס.
הקידום הלוקאלי נועד למשוך את הלקוחות הנמצאים ברדיוס קרוב יחסית למלון שלכם, אם קהל היעד שלכם כולל תיירים מקומיים מהסביבה, הקידום הלוקאלי ישיג תוצאות מדויקות ואיכותיות, ואם רוב הנופשים המתארחים במלון שלכם מגיעים מצרפת, אנחנו נדאג לקידום לוקאלי בצרפת כדי לקבל חשיפה ממוקדת בפני גולשים המחפשים מלון כמו שלכם. טכניקות הקידום המשמשות אותנו לצורך קידום לוקאלי של מלונות שונות מהשיטות לקידום אתרים בינלאומי, ובקידום הלוקאלי אנחנו נפתח פרופיל בשירות גוגל לעסק שלי, נבנה קישורים נכנסים לאתר מאתרים מקומיים וסמכותיים בעיני גוגל, נשפר את הנראות של המלון בשירות גוגל מפות ובמנוע החיפוש המשרת את האוכלוסייה המקומית באזור שבו המלון שלכם ממוקם.
אסטרטגיית תוכן – התוכן הוא קריטי בקידום אתרי מלונות, ולמעשה בכל התחום של קידום אתרים במנועי חיפוש. מומחי התוכן שלנו כותבים תוכן המתואם לקהל היעד, לכן אנחנו לא מסתפקים בתוכן רגיל וסטנדרטי כפי שנהוג באתרי מלונות רבים. אנחנו משלבים תכנים עשירים במידע המספקים ערך רב לגולשים ולמי שמחפש מלון כמו שלכם ביעד כזה או אחר. כך לדוגמה, אנחנו נוסיף תכנים באתר המציעים המלצות על אתרים תיירותיים במרחק קצר מהמלון, מסעדות טובות באזור המלון, אטרקציות לכל המשפחה, אטרקציות לזוגות רומנטיים, מידע על מרכזי קניות קרובים, וכמובן נוסיף מידע על המלון עצמו בצורה מושכת שגורמת לנופש להזמין חבילת אירוח במלון שלכם ולא אצל המתחרים.
ניטור ומעקב אחר תוצאות הקידום האורגני – המומחים שלנו משתמשים בכלים טכנולוגיים מתקדמים לצורך מעקב ולניטור תוצאות הקידום האורגני והממומן. אנחנו עוקבים אחר הקידום האורגני כדי להסיק מסקנות ולייעל את העבודה על מנת להשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר, בזמן הקצר ביותר ובמסגרת מגבלות התקציב.
המומחים של PremiumSEO עונים על השאלות הנפוצות שלכם
לסיכום
סוכנות הבוטיק PremiumSEO מזמינה אתכם לפגישת היכרות ונשמח להציג בפניכם ובפניכן סיפורי הצלחה של מלונות שקידמנו בהצלחה כבירה בארץ ובחו"ל. אנחנו מציעים חבילת קידום בהתאמה אישית ליעדים ולתקציב שלכם, ובאפשרותנו לקדם אתרים של רשתות בתי מלון בארץ ובחו"ל ואתרים של מלונות פרטיים מכל הסוגים ובכל גודל.
למידע נוסף, לייעוץ מקצועי, לתיאום פגישה ולהזמנת שירות קידום אתרי מלונות – השאירו פרטים כאן באתר או צרו איתנו קשר באמצעות הטלפון או המייל!