תוכן עניינים
מה זה קידום אתר איקומרס ולמי מתאים השירות? איך לבחור נכון חברה מקצועית לקידום אתרים במנועי החיפוש? איך מבצעים קידום אורגני לאתרי מכירות ברשת האינטרנט? מה ההבדל בין קידום אורגני לאתר רגיל לבין קידום אתר מכירות או חנות וירטואלית?
חברתנו מתמחה בכל עולמות ה-SEO ובשירותי קידום אתרים באינטרנט. PremiumSEO היא חברת קידום מומלצת ובעלת למעלה מעשור של ניסיון מקצועי. אנחנו מציעים מעטפת שירותים רחבה ומדויקת בהתאמה מושלמת לצורכי העסק, השירות שלנו כולל בין היתר בניית אתרים המותאמים למובייל, קידום אורגני בגוגל, פרסום ממומן וניהול קמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות, ניהול מוניטין לעסקים ברשת האינטרנט, שיווק ומיתוג עסקים בדיגיטל ועוד. אם אתם מחפשים שירות קידום אתרים עולמי על ידי מומחים מנוסים – הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר עוד היום לתיאום פגישה ולמידע נוסף.
מה זה קידום אתרים עולמי?
המסחר האלקטרוני (איקומרס) התפתח בשנות ה-90 של המאה הקודמת, וההתחלה הייתה מורכבת ולא מעט עסקים נכוו בגלל כניסה לא מקצועית לתחום המכירות אונליין. בתקופה זו צמחו גם אתרי מסחר שזוכים להצלחה כבירה והם מלווים אותנו גם היום, לדוגמה אתרי מכירות כמו אמזון ואיביי.
כדאי לדעת כי מסחר אלקטרוני, באנגלית E-Commerce, הוא מסחר מקוון המבוסס על ביצוע עסקאות באופן אלקטרוני ובאמצעות מערכות המחשוב והאינטרנט. עם התפתחות האינטרנט החלו גם פעילויות כמו מכירה ורכישה של מוצרים ושירותים בצורה מקוונת, ובעקבות ההצלחה של המסחר האלקטרוני פותחו גם מערכות סליקה מתקדמות ומאובטחות המאפשרות ללקוחות לשלם באתרי המכירות בנוחות, בקלות ובביטחון.
ראוי לציין כי היקפי המסחר האלקטרוני הולכי וגדלים מדי שנה, ובתקופת משבר הקורונה רבים עברו לרכישות אונליין, ובעלי העסקים הקימו אתרי מכירות וחנויות אינטרנטיות על מנת לצלוח את התקופה המאתגרת וכדי לאפשר ללקוחות שלהם לרכוש מוצרים מרחוק. למעשה, המסחר האלקטרוני הפך בשנים האחרונות לחלק מרכזי ומשמעותי בפעילות בעסקית של חברות וארגונים בארץ ובעולם, וכיום אנחנו יכולים לרכוש בקלות שלל מוצרים ומגוון רחב של שירותים, לדוגמה ביגוד, נעליים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ספרים וצעצועים, ציוד ספורט ומחנאות, טיסות, חופשות, ביטוחים, ואנחנו יכולים גם לקחת הלוואה דיגיטלית מבלי לצאת מהבית.
במציאות הכלכלית המאתגרת של היום, יזמים ובעלי עסקים משקיעים בבניית אתרי מכירות כדי למכור מוצרים או שירותים ללקוחות בארץ וברחבי העולם. יחד עם זאת, יש לא מעט יזמים שהשקיעו הרבה כסף בבניית אתר איקומרס שלא זכו להצלחה, בדרך כלל בגלל בעיות הון חוזר (תזרים שלילי), ניהול כושל, שירות לקוחות בעייתי, בעיות אבטחה, מדיניות תשלומים עמומה וחשיפה נמוכה לאתר המכירות. לכן, הצלחת אתר איקומרס אינה תלויה רק באיכות ובמגוון המוצרים שניתן לרכוש בו, וללא קידום אתרים מקצועי של אתר המכירות קשה מאוד להצליח.
סוגים שונים של אתרי איקומרס
בעולם המסחר האלקטרוני יש שלושה סוגים עיקריים של אתרי מכירות מקוונים:
• C2B – אתר מסחר אלקטרוני המיועד לעסקאות קמעונאיות בין לקוחות פרטיים לבין העסק. אתרי מכירות C2B (Business to Consumer) נחשבים לנפוצים ומאפשרים ליזמים ולבעלי החנויות האינטרנטיות למכור מגוון מוצרים לגולשים המבקרים באתר. בדרך כלל הגולש נחשף לאתר המכירות במהלך חיפוש בגוגל או במנוע חיפוש אחר, או בגלל חשיפה למודעת פרסום בגוגל, ברשתות החברתיות או בפלטפורמה דיגיטלית אחרת.
• B2B – אתר מסחר אלקטרוני מסוג B2B (Business to Business) מיועד לעסקאות בין עסקים בלבד, לדוגמה אתר מכירות המציע חומרי גלם לתעשייה, אתר העוסק בציוד משרדי לעסקים, אתרי מכירות המתמחים במחשבים וציוד היקפי לעסקים וכדומה.
• C2C – זירת מסחר אלקטרוני המיועדת ללקוחות פרטיים ומאפשרת להם לסחור אחד עם האחר. אתר מסוג C2C (Customer to Customer) מאפשר לאנשים פרטיים לייצר הכנסה נוספת ללא צורך להשקיע הרבה כסף, ואתרים אלו הפכו לפופולריים בשנים האחרונות.
מאפיינים ייחודיים של אתר מסחר אלקטרוני
לאתרי איקומרס יש מספר מאפיינים ייחודיים, וכדי שאתר מכירות ייחשב כאתר איקומרס עליו לעמוד בתנאים הבאים:
• אתר המכירות מציע מגוון עמודי מוצרים, אך בשונה מאתר תדמית או אתר קטלוג, יש אפשרות לרכוש מוצרים באופן מקוון.
• אתר המכירות כולל סל קניות והגולש יכול לעבור בכל עת לקופה כדי לבדוק את ההזמנה ולשלם.
• יש באתר המכירות מערכת סליקה והלקוח יכול לשלם באמצעות כרטיס אשראי, אפליקציית תשלומים או בדרך אחרת.
אגב, אתר איקומרס ישראלי חייב לעמוד בתנאי נוסף – החל משנת 2003 אתר מכירות אונליין חייב להוציא חשבונית אלקטרונית בכל רכישה. יש להטמיע באתר מערכת סליקה מתקדמת המאפשרת לגולשים לרכוש את המוצר בקלות ובאופן אוטומטי.
כאמור, כדי שאתר מסחר אלקטרוני יצליח ויספק הכנסה משתלמת לבעליו, יש להשקיע בשיווק ובקידום האתר במנועי החיפוש, ברשתות החברתיות ובפלטפורמות דיגיטליות נוספות. לכן, לאחר בניית אתר איקומרס יש לבצע אופטימיזציה לאתר ולהכין אותו לקראת קידום אורגני בגוגל ובמנועי חיפוש רלוונטיים אחרים. בנוסף, מומלץ לנהל קמפיינים על ידי מומחים כדי לפרסם את אתר המכירות ולחשוף אותו בפני קהלי יעד שמאפייניהם ידועים מראש. הקמת אתר איקומרס מאפשרת לכם למכור מוצרים ו/או שירותים ללקוחות בכל העולם, לא רק בישראל, ולא מעט בעלי עסקים עברו למכירות מקוונת בלבד.
מה החשיבות של קידום אתר סחר אלקטרוני?
המסחר האלקטרוני הולך וצובר תאוצה והיקפי המכירות המקוונות שוברים שיאים בכל שנה מחדש. כדי להשתתף בזירת המסחר האלקטרוני ולהצליח בו יש להשקיע בבניית אתר איקומרס מתקדם ומאובטח, ולאחר העלאתו לרשת יש לשווק אותו נכון בעוצרים הדיגיטליים השונים.
ראוי לציין כי יש בעלי אתרי איקומרס שמשקיעים כסף רק בפרסום ממומן והם מנהלים קמפיינים בעיקר ברשתות החברתיות. זו טעות מאחר וללא קידום אורגני האתר לא יופיע בדירוג גבוה בדף התוצאות הראשון של גוגל, וקשה להשיג טראפיק גבוה לאתר המכירות אם מתמקדים רק במודעות פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם.
בעזרת חברת מקצועית לקידום אתרים ניתן לגבש אסטרטגיה שיווקית ולהגיע לחשיפה רחבה של האתר בפני קהלי יעד הנבחרים מראש. חשוב לזכור כי רוב הגולשים מגיעים כיום לאתרי המכירות השונים לאחר חיפוש בגוגל או במנוע חיפוש אחר, ובדרך כלל הגולשים מגיעים לאתרי האיקומרס לאחר חיפוש מידע על מוצר כלשהו בטלפון הנייד. ללא קידום אורגני בגוגל לחנויות אינטרנטיות קשה מאוד להצליח בגלל חשיפה נמוכה, זהו היתרון המרכזי של קידום אורגני בגוגל (נכון גם למנועי חיפוש פופולריים אחרים כמו בינג, יאהו, יאנדקס וכו').
בשנים האחרונות עסקים רבים בישראל מקימים אתרי מכירות ברשת האינטרנט על מנת להגדיל את הפעילות העסקית שלהם ולחדור לשווקים הגלובליים, כלומר הם מעוניינים למנף את ההצלחה המקומית ולהתחיל למכור מוצרים (או שירותים) ללקוחות מעבר לים. כדי לקבל חשיפה רחבה ואפקטיבית היוצרת טראפיק גבוה לאתר המכירות יש להשקיע בקידום אורגני SEO, וחשוב להבין כי קידום אורגני דורש זמן, השקעה כספית והתמדה. כמו כן, קידום אורגני של אתרי איקומרס דורש ידע וניסיון שאין לרבים, ויש מעט מאוד חברות ומומחים בישראל לקידום אתרים בינלאומי, לכן כדאי לפנות למומחים שלנו בחברת PremiumSEO. הקידום האורגני והממומן נועד להביא טראפיק גבוה ואיכותי לאתר (לידים חמים), לחשוף את אתר המכירות בפני קהלי יעד בשווקים הבינלאומיים, להגביר את המכירות באתר, ולהשיג יתרונות על פני המתחרים.
מה היתרונות של קידום אתר איקומרס?
מדינת ישראל היא מדינה קטנה לכן כוח הקנייה בה מוגבל, וגם כמות הלקוחות יחסית קטנה ומוגבלת. עסק ישראלי שמעוניין להצליח "בגדול" ולמנף את הפעילות שלו גם מעבר לים, חייב להשקיע בשיווק ובחשיפת אתר האיקומרס שלו בשווקים חדשים בחו"ל. כדי להצליח בכפר הגלובלי חשוב לבחור נכון חברה מקצועית לקידום אתרים בינלאומי, כל עוד החברה מתמחה גם בקידום אתרי מכירות ומסחר אלקטרוני. מעבר לקידום האורגני המבטיח תוצאות טובות ותמורה מלאה למחיר, כדאי לשלב קמפיינים ממומנים בגוגל, במנועי חיפוש רלוונטיים נוספים, ברשתות החברתיות ועוד.
קידום אתר איקומרס כל ידי המומחים של PremiumSEO מבטיח לכם את היתרונות הבאים:
• חשיפה רחבה ומדויקת בשווקים בינלאומיים מוגדרים מראש. אנחנו מתמקדים בחשיפת האתר שלכם בפני לקוחות פוטנציאליים המחפשים מוצרים או שירותים שאתם מציעים ומשווקים ללקוחות בארץ ובחו"ל.
• גידול משמעותי בכמות הלידים החמים.
• שיפור משמעותי בפעילות העסקית של אתר המכירות בשווקים בינלאומיים שונים.
• מכירות ישירות ללקוחות פוטנציאליים בחו"ל.
• שיפור יחס המרה.
• החזר השקעה גבוה.
• דירוג גבוה במנוע החיפוש הפופולרי של גוגל ובמנועי חיפוש נוספים בהתאם לצורך ולהרגלי החיפוש של לקוחות מעבר לים.
• חשיפת האתר בחו"ל מאפשרת לבעלים ליצור שיתופי פעולה משתלמים וכלכליים בשווקים חדשים בחו"ל.
• תנועה גדולה של גולשים המחפשים מידע על מוצרים ושירותים באמצעות הטלפון הנייד.
• שיפור ברווחיות העסק.
• יתרון על פני אתרי מכירות מתחרים המציעים מוצרים ושירותים דומים או זהים.
• חשיפה רחבה לפני ימי ואירועי הקניות באינטרנט כמו שופינג איי אל, יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי, בלאק פריידי וכו'.
הקידום האורגני נועד בראש ובראשונה להביא את אתר האיקומרס למקום גבוה בדף התוצאות הראשון של גוגל. ככל שדירוג אתר המכירות בגוגל גבוה יותר, כך הוא זוכה לחשיפה רחבה יותר, ומכאן הדרך קצרה לטראפיק גבוה ומשמעותי ולגידול במכירות באתר. חשוב להשקיע גם בניהול מוניטין לאתר איקומרס כדי לדחוק אזכורים שליליים וחוות דעת בעייתיות ופוגעניות, וכדאי לשלב פרסום ממומן, באופן נקודתי ובהתאם לצורך.
איך קידום אתר איקומרס יכול לסייע לכם?
כפי שציינו, קידום אורגני בגוגל לחנויות וירטואליות ולאתרי מכירות נועד לספק טראפיק גבוה ואיכותי, בעלות נמוכה ולאורך זמן. בהשוואה לקמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות שבהם משלמים על כל חשיפה או לחיצה, בקידום האורגני אין תשלום על החשיפה או הקלקה על הקישור וכניסה לאתר האיקומרס. בקידום אורגני בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, גם אם 10,000 גולשים יקליקו על התוצאה שמובילה לאתר האיקומרס שלכם, ולמעשה ככל שיותר גולשים יקליקו על התוצאה כך הדירוג של אתר המכירות שלכם יעלה.
אם משקיעים רק בקמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות אפשר לייצר טראפיק משמעותי לאתר המכירות, אך העלות צפויה להיות גבוהה ורבים מהגולשים המגיעים לאתר האיקומרס דרך מודעות הפרסום נוטשים את האתר במהירות לעומת אחוז הנטישה הנמוך של גולשים המגיעים לאתר דרך התוצאות האורגניות.
סקרים אחרונים שבדקו את שיעור נטישת הגולשים (Bounce Rate) המגיעים ממקורות שונים מגלים לנו כי גולשים שהגיעו לאתר דרך מודעות הפרסום הממומן נוטשים את האתר בשיעור של כ-95% לעומת שיעור נטישה של 35% בלבד של גולשים המגיעים לאתר לאחר הקלקה על תוצאה אורגנית.
המטרה העיקרית שלנו ב-PremiumSEO הינה לקדם את אתר האיקומרס שלכם לדירוג גבוה ככל האפשר בדף התוצאות הראשון. עליכם לזכור כי דף התוצאות של גוגל (SERP) עבר לא מעט שיניים בשנים האחרונות, וכיום כאשר גולש מחפש מידע על מוצר מסוים שברצונו לרכוש, הוא מקבל עמוד עשיר בתוצאות, כאשר בראש הדף יש תוצאות ממומנות, בתצורות שונות, ולעיתים גוגל מציג מודעות מעוצבות כמו מודעות קרוסלה של גוגל אדס, ומתחת לפרסום הממומן מופיעות 10 תוצאות אורגניות.
ידוע כי רוב הגולשים אינם טורחים לעבור לעמוד התוצאות השני, ועל פי הסטטיסטיקה רק 0.78% מהגולשים לוחצים על תוצאות בעמוד השנים. ככל שהדירוג של אתר האיקומרס בדף התוצאות הראשון גבוה יותר, כך האתר זוכה לטראפיק משמעותי וגבוה יותר. כדאי לכם להכיר את הנתונים הבאים של שיעורי ההקלה על 10 התוצאות הממוקמות בדף התוצאות הראשון של גוגל:
• תוצאה במקום ה-1: 31.73%.
• תוצאה במקום ה-2: 24.71%
• תוצאה במקום ה-3: 18.66%
• תוצאה במקום ה-4: 13.60%
• תוצאה במקום ה-5: 9.51%
• תוצאה במקום ה-6: 6.23%
• תוצאה במקום ה-7: 4.15%
• תוצאה במקום ה-8: 3.12%
• תוצאה במקום ה-9: 3.09%
• תוצאה במקום ה-10: 2.97%
כדי לבלוט בדף התוצאות ולגרום ליותר לקוחות פוטנציאליים להקליק ולהגיע לאתר האיקומרס שלכם עליכם להשקיע בקידום אורגני על ידי חברת מקצועית לקידום אתרים ולשיווק עסקים בדיגיטל. קידום אורגני חנויות באינטרנט נועד להגדיל את הטראפיק ולהביא זרם בלתי פוסק של לקוחות לאתר המכירות שלכם. אם תשקיעו רק בקמפיינים, תקציב הפרסום שלכם יתבזבז מהר ולא בהכרח יביא לתוצאות שרציתם.
כך לדוגמה, נניח ואתם משקיעים תקציב חודשי לפרסום ממומן PPC בגוגל העומד על 2,000 ₪. כלומר, התקציב היומי לפרסום עומד על כ-66 ₪, ואם עלות ההקלקה בגוגל אדס הינה 8 ₪, לאחר 8 הקלקות על מודעת הפרסום המפנה לאתר האיקומרס שלכם לא תוצג יותר באותו יום. בהנחה ש-8 גולשים הקליקו על המודעה, אפשר לקבל ליד חם אחד או שניים, כלומר במקרה הטוב תבצעו עסקה אחת או שתיים. אם תשקיעו בקידום ארוגני של אתר איקומרס, לא משנה כמה גולשים יקליקו ויבקרו באתר המכירות שלכם, מאחר שהתקציב שלכם לא נגמר והאתר ימשיך להופיע בדף התוצאות של גוגל ותקבלו זרם בלתי פוסק של כניסות לאתר.
איך מבצעים קידום אתר איקורמס?
קידום אורגני לאתרי מכירות (איקומרס) שונה מקידום אתרים רגיל. יש לקדם עשרות ואפילו מאות ביטויים במקביל וחשוב לבצע מחקר מילות מפתח באופן מקצועי. יש לבחור ביטויים שגולשים משתמשים בהם ומראים על כוונת קנייה, ולא לבחור במילות מפתח כלליות ומרכזיות כפי שנהוג בקידום אתרים אורגני רגיל. כדי לקדם אתר איקומרס בצורה נכונה ויעילה חשוב לבצע את השלבים הבאים:
מחקר מילות מפתח – יש לבצע מחקר מילות מפתח בעזרת כלים מתקדמים כמו Aherfs ו-Google Keyword Planner, כאשר עלינו לחפש מילות מפתח וביטויי זנב ארוך המעידים על כוונת קנייה. כדאי להיעזר בביטויים שגוגל משלים אוטומטית בחלונית החיפוש ומומלץ להתייחס גם לחיפושים הקשורים (Related Searches) שגוגל מציג בתחתית העמוד.
אגב, אחד הטיפים של המומחים שלנו הוא להיעזר באתר המכירות של אמזון כדי לבחור נכון את מילות המפתח. בחלונית החיפוש באתר אמזון אפשר להקליד מילות מפתח הרלוונטיות לאתר האיקומרס שלכם ולאתר את הביטויים בהם כדאי להשתמש בקידום אורגני של אתר המכירות שלכם.
אנחנו בודקים גם את מילות המפתח וביטויי הזנב הארוך בהם משתמשים אתרי מכירות גדולים המתחרים באותה הנישה שלכם, נניח מכירת בגדים לנשים. המחקר המקיף והמעמיק שאנחנו מבצעים מאפשר לנו לבחור את מילות המפתח הטובות ביותר, ולרוב אנחנו גם נבחר ביטויי זנב ארוך בהם התחרות נמוכה כדי להשיג דירוג גבוה בדף התוצאות הראשון בזמן הקצר ביותר.
אופטימיזציה לאתר המכירות – חשוב לבצע אופטימיזציה לאתר איקומרס כדי להכין אותו לקידום אורגני. אנחנו משלבים בין SEO טכני לאופטימיזציה און פייג (On Page SEO) ומבצעים שינויים בקוד האתר, משפרים את חוויית המשתמש, מתאימים את האתר למובייל, משפרים את זמן הטעינה של עמודי האתר, מוסיפים תגיות למניעת תוכן משוכפל וכד', מעלים תכנים איכותיים לעמודים השונים באתר המכירות, משפרים את דפי המוצר כולל תמונות באיכות גבוהה יותר עם תיאור ALT, כתיבה שיווקית של תיאורי המוצרים בשילוב מילות מפתח, מוסיפים חוות דעת חיוביות, מעלים סרטון בהתאם לצורך כדי להדגים את המוצר, בונים היררכיה ברורה ונוחה עבור האלגוריתם של מנועי החיפוש ועבור הגולשים המבקרים באתר, משלבים מילות מפתח בכתובות ה-URL ועוד.
שיפור חוויית המשתמש – הצלחת אתר איקומרס תלויה בגורמים רבים, ואחד מהם הוא חוויית המשתמש. גולש שלא זוכה לחוויה נעימה וייחודית באתר המכירות ינטוש את האתר ולא ישלים את הקניה, ולרוב הוא לא יבקר פעם נוספת בחנות האינטרנטית. לכן, יש לשפר את חוויית המשתמש באתר ולוודא כי העמודים נטענים במהירות, מוצגים היטב בכל מחשב ומכשיר, בדגש על המובייל, ואנחנו הופכים את האתר לנוח ולפשוט להבנה ולניווט, מוסיפים אלמנטים המכוונים את הגולשים באתר לרכוש מוצרים או לבצע פעולה אחרת (CTA), משפרים את הכותרות והתכנים באתר וכו'.
בניית מערך קישורים חיצוניים – לצורך קידום אתר איקומרס חשוב לבנות מערך של קישורים חיצוניים, אך הכמות אינה חשובה אלא איכות הקישורים. יש לקשר את אתר המכירות לאתרים הנחשבים כסמכותיים בעיני גוגל ושימוש לא נכון בקישורים עלול לפגוע בדירוג האתר ולהביא לעונשים מגוגל.
בלוג באתר המכירות – אחת השיטות היעילות לשיפור דירוג אתר המכירות שלכם היא להקים בלוג באתר. כותבי התוכן המנוסים והמקצועיים שלנו יעלות כתבות מקוריות ואיכותיות בנושאים הקשורים למוצרים או לשירותים הנמכרים באתר, התכנים משולבים במילות מפתח מרכזיות והם מספקים ערך לגולשים. הבלוג מגביר את החשיפה לאתר המכירות, הופך אתכם לאוטוריטה בתחום, יוצר אמון בקרב הגולשים ותורם לשיפור במכירות.
המומחים של PremiumSEO עונים על השאלות הנפוצות שלכם
בשורה תחתונה
PremiumSEO היא חברה מקצועית לקידום אתרים המתמחה בין היתר בקידום אתרים בינלאומי ובקידום אתרי איקומרס. כחברה מובילה אנחנו מציעים מעטפת שירותים רחבה הכוללת בניית אתרים, ניהול מוניטין באינטרנט, קידום אתרים אורגני, קידום אתר איקומרס, שיווק עסקים בדיגיטל, פרסום ממומן, כתיבת תוכן במגוון שפות ועוד.
אם אתם מעוניינים שאתר האיקומרס שלכם יצליח וישגשג, ואם ברצונכם למכור מוצרים ללקוחות בחו"ל – יש לנו מה להציע לכם. צרו איתנו קשר עוד היום באמצעות הטלפון, המייל או האתר!